Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op veehouderij.startpagina.nl

kopersulfaat

JWteP
22 Mrt, 2012 22:18

Is er nog kopersulfaat te koop en hebben jullie enig idee wat het kost?

Bewerkt 15 Mrt, 2014 21:44
Jan W
22 Mrt, 2012 22:37

Voor de bemesting kun je nog kopersulfaat kopen. Er zit veel prijsverschil in, kijk tevens naar de hoeveelheid ( % ) koper die er in zit.

Redbull
22 Mrt, 2012 22:47

Ik denk dat JWteP kopersulfaat voor een voetbad bedoelt. Voor Cu-bemesting gebruik je toch iets anders?

Als middel voor voetbaden is Kopersulfaat niet meer verkrijgbaar, wel als veevoederadditief. Ik ken wel een adresje in de Achterhoek waar ze dit nog als veevoederadditief verkopen….

JWteP
22 Mrt, 2012 23:20

Ik denk er over na om het te gaan te gebruiken bij de vleesvarkens om sommige problemen te tackelen.

Wimsumar
23 Mrt, 2012 06:28

Beste JWteP: Welke problemen bij vleesvarkens zijn met kopersulfaat te tackelen en hoe?

JWteP
23 Mrt, 2012 21:41

Door het toe te voegen aan het voer wordt de weerstand verhoogt en dat heeft een onderdrukkend effect op streptococcen.

jvt
24 Mrt, 2012 08:49

volgens mij is toevoegen van koper aan veevoeder al geruime tijd niet meer toegestaan…

jvt
24 Mrt, 2012 08:51

maar is dit wel een van de hoofdredenen waarom men de handel in kopersulfaat wil uitbannen; in voetbaden is het middel nog steeds geweldig zonder enkel risisco voor de volksgezondheid, maar men kan gewoon weg niet voorkomen dat het ook voor andere doeleinden gebruikt gaat worden.. Melkveehouders zijn dus weer de dupe van ondoordacht handelen van andere sectoren…

Klaas de B
24 Mrt, 2012 09:02

Hou wel de dosering scherp in de gaten. Kopersulfaat is al snel zo giftig als de mieren.

marcster
24 Mrt, 2012 17:58

… alsof melkveehouders aldoor doordacht handelen…