Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op veehouderij.startpagina.nl

CR-Delta....................

Rita
26 Apr, 2004 21:48

VeeManager: on line pakket voor bedrijfs- en diermanagement melkveehouderij

CR Delta gaat de managementproducten op www.cr-delta.nl aanbieden in de vorm van één pakket, VeeManager genaamd. Alle melkveehouders ontvangen een wachtwoord en kunnen tot 31 juli 2004 gratis gebruikmaken van VeeManager met cijfers van het eigen bedrijf. Daarna kan men kiezen of men met het pakket wil doorgaan of wil stoppen.

Het grote verschil ten opzichte van andere managementsystemen is volgens CR Delta dat de veehouders bij VeeManager geen investeringen hoeven te doen in software. Door koppeling van informatiesystemen is alle informatie bovendien zo actueel en compleet mogelijk. Onlangs zijn nieuwe producten zoals Koe-attenties en het zelf printen van het geboortebewijs toegevoegd. Voor komend najaar staat het zelf printen van Koekaarten op het programma.

In VeeManager zitten de meest gebruikte managementproducten, zoals:

MPR-uitslagen

Attentielijsten

Snelzicht

MINAS

Bedrijfsregister

Geboortebewijs

I&R Diermutaties

Verwerking inseminaties DHZ-KI

Deelnemers aan VeeManager krijgen een gratis workshop aangeboden waarmee CR Delta een optimaal gebruik wil stimuleren. Veehouders die geen gebruikmaken van VeeManager kunnen gewoon de afzonderlijke producten blijven gebruiken.

CR Delta, 22/04/04

albert
26 Apr, 2004 22:13

zijn ze erg laat mee , agrovision doet zoiets al jaren zeer tot mijn tevredenheid,

het scheel t heel veel tijd , en je hebt alles bij de hand als je controle krijgt van aid of laser.

Jeroen
27 Apr, 2004 11:53

Is al bekend wat het na die introductieperiode gaat kosten??? Ik stel maximaal € 3,00 p.j. per aanwezig rund voor. Dan kan het net leuk blijven. Ook moet het mogelijk zijn om als je niet van alle mogelijkheden gebruik wilt maken, reductie kunt krijgen. (mensen van CR-Delta aan u deze boodschap!)

Ziet er trouwens goed uit die service. Die commerciele software heeft m.i. gewoon te hoge instapkosten (minimaal € 1000,- voor een karig pakketje). Tegenwoordig met die breedbandverbindingen is dit een erg goed alternatief. Weg met die dure software. On-line de boel beheren = altijd actueel.

Ik ga zeker meedoen met deze proef en hoop maar dat de CR-Delta zo verstandig is de instapkosten (zeker het eerste jaar, laat veehouders er aan proefen) laag houden. In een goed project mag je de eerste jaren verlies draaien.

Groeten, Jeroen

hans
28 Apr, 2004 21:24

Kosten Delta veemanager zijn: per bedrijf per jaar € 39.80 en per dier per jaar € 1.96.Maar volgens mij tellen ze bij “dieren” ook al het jongvee mee dus dan krijg je bij 60 koeien in één keer 90-95 dieren.Maar wat kost zo'n uitgebreid (zonder economie) Agrovision pakket in aanschaf en jaarkosten eigenlijk?Het is ook mogelijk om te huren bij Agrovision voor een vast bedrag per koe per jaar,wat zijn dan de kosten?

Brutus
29 Apr, 2004 20:58

Wij hebben nog geen snelle, continu verbinding, moet nog via de telefoon,

daarom vee administratie met eigen pakket

Jeroen
29 Apr, 2004 23:28

Als het wel beschikbaar is of komt zou ik het direct overwegen. De mogelijkheden zijn legio. Ik zou echt nooit meer terug willen naar een telefoonverbinding.

Jan
02 Mei, 2004 14:01

Hoezo sluip-reclame voor CR-DELTA?

Zij proberen via allerlei manieren hun machtspositie uit te buiten?

Ze kunnen zich beter bezig houden met de fokkerij!! En fokwaarden overlaten aan (onafhankelijke) derden!! Alles zit tegenwoordig onder een noemer: CR-DELTA??

Hoe kunnen er dan nog betrouwbare fokwaarden ontstaan, als zij hun eigen stieren fokwaarden moeten geven, maar ook stieren van andere KI-organisaties??

Waarom erkent CR-DELTA, exterieur gegevens van TELLUS adviseurs niet mee, dit zijn oorspronkelijk toch ook inspecteurs van delta?

Brutus
02 Mei, 2004 15:11

tja, daar zit misschien wel wat in, maar ja de markt voor cr delta wordt in Nederland steeds kleiner en ze zoeken denk ik steeds nieuwe wegen om omzet op peil te houden

Jean-Paul
04 Aug, 2005 08:44
Jean-Paul
04 Aug, 2005 08:45